Statistik 2021


Laporan Pencapaian Piagam Pelanggan 2021

  • Jan - Mac

    Januari - Mac
    Bil Perkhidmatan Menepati Tempoh Masa/Standard Piagam Pelanggan Tidak Menepati Tempoh Masa/Standard Piagam Pelanggan Jumlah Perkhidmatan
    Jumlah Menepati Standard % Menepati Standard Jumlah Tidak Menepati Standard % Tidak Menepati Standard

    1.

    Menyemak dan memproses pembayaran seperti berikut dalam tempoh 14 hari bekerja dari tarikh penerimaan dokumen yang lengkap:
    a) Pencen Perkhidmatan 984 100% - - 984
    b) Ganjaran Perkhidmatan 1025 100% - - 1025
    c) Faedah Ganti Cuti Rehat (FGCR) 1552 100% - - 1552
    d) Elaun Tamat Perkhidmatan Mobilisasi ( ETPM ) 127 100% - - 127
    e) Faedah Hilang Upaya 26 100% - - 26
    f) Faedah Kematian Kepada Orang Tanggungan Anggota Tentera yang meninggal dunia dalam perkhidmatan

    34

    100%

    -

    -

    34

    2. Permohonan Skim Bantuan Kebajikan Veteran (ATM) akan diproses dalam tempoh tiga (3) bulan dari tarikh terima permohonan yang lengkap.
    a) Sara Hidup 7,739 100% - - 7,739
    b) Persekolahan 706 100% - - 706
    c) Institut Pengajian Tinggi 2,095 100% - - 2,095
    d) Peralatan Pesakit 64 100% - - 64
    e)Bencana/Kecemasan - - - - -
  • April - Jun

    April - Jun
    100%​
    Bil Perkhidmatan Menepati Tempoh Masa/Standard Piagam Pelanggan Tidak Menepati Tempoh Masa/Standard Piagam Pelanggan Jumlah Perkhidmatan
    Jumlah Menepati Standard % Menepati Standard Jumlah Tidak Menepati Standard % Tidak Menepati Standard
    1. Menyemak dan memproses pembayaran seperti berikut dalam tempoh 14 hari bekerja dari tarikh penerimaan dokumen yang lengkap:
    a) Pencen Perkhidmatan
    b) Ganjaran Perkhidmatan
    c) Faedah Ganti Cuti Rehat (FGCR)
    d) Elaun Tamat Perkhidmatan Mobilisasi (ETPM)
    e) Faedah Hilang Upaya
    f) Faedah Kematian Kepada Orang Tanggungan Anggota Tentera yang meninggal dunia dalam perkhidmatan
    2. Permohonan Skim Bantuan Kebajikan Veteran (ATM) akan diproses dalam tempoh tiga (3) bulan dari Tarikh terima permohonan lengkap.
    a) Sara Hidup
    b) Persekolahan
    c) Institut Pengajian Tinggi
    d) Peralatan Pesakit
    e) Bencana/Kecemasan
  • Julai - September

    Julai - September
    Bil Perkhidmatan Menepati Tempoh Masa/Standard Piagam Pelanggan Tidak Menepati Tempoh Masa/Standard Piagam Pelanggan Jumlah Perkhidmatan
    Jumlah Menepati Standard % Menepati Standard Jumlah Tidak Menepati Standard % Tidak Menepati Standard
    1. Menyemak dan memproses pembayaran seperti berikut dalam tempoh 14 hari bekerja dari tarikh penerimaan dokumen yang lengkap:
    a) Pencen Perkhidmatan
    b) Ganjaran Perkhidmatan
    c) Faedah Ganti Cuti Rehat (FGCR)
    d) Elaun Tamat Perkhidmatan Mobilisasi (ETPM)
    e) Faedah Hilang Upaya
    f) Faedah Kematian Kepada Orang Tanggungan Anggota Tentera yang meninggal dunia dalam perkhidmatan
    2. Permohonan Skim Bantuan Kebajikan Veteran (ATM) akan diproses dalam tempoh tiga (3) bulan dari Tarikh terima permohonan lengkap.
    a) Sara Hidup
    b) Persekolahan
    c) Institut Pengajian Tinggi
    d) Peralatan Pesakit
    e)Bencana/Kecemasan
  • Oktober - Disember

    Oktober - Disember
    Bil Perkhidmatan Menepati Tempoh Masa/Standard Piagam Pelanggan Tidak Menepati Tempoh Masa/Standard Piagam Pelanggan Jumlah Perkhidmatan
    Jumlah Menepati Standard % Menepati Standard Jumlah Tidak Menepati Standard % Tidak Menepati Standard
    1.

    Menyemak dan memproses pembayaran seperti berikut dalam tempoh 14 hari bekerja dari tarikh penerimaan dokumen yang lengkap:

    a) Pencen Perkhidmatan
    b) Ganjaran Perkhidmatan
    c) Faedah Ganti Cuti Rehat (FGCR)
    d) Elaun Tamat Perkhidmatan Mobilisasi (ETPM)
    f) Faedah Hilang Upaya
    g) Faedah Kematian Kepada Orang Tanggungan Anggota Tentera yang meninggal dunia dalam perkhidmatan
    2. Permohonan Skim Bantuan Kebajikan Veteran Angkatan Tentera Malaysia (ATM) akan diproses dalam tempoh tiga (3) bulan dari tarikh terima permohonan yang lengkap.
    a) Sara Hidup - - - - -
    b) Persekolahan
    c) Institut Pengajian Tinggi
    d) Peralatan Pesakit
    e)Bencana/Kecemasan

Statistik Transaksi Atas Talian

No. Perkhidmatan Dalam Talian Jumlah Transaksi Tahun 2021
Jan Feb Mac Apr Mei Jun Jul Ogos Sep Okt Nov Dis Jumlah
1 Semakan Permohonan Kad Bekas Tentera
2 Aduan Atas Talian 267 332 172
3 Semakan Permohonan Kebajikan 672 825 791
4 Semakan Penyata Pencen 3715 1636 1374

Statistik Bilangan Penerima Pencen Bulanan

Tahun 2021

Bulan Pencen Perkhidmatan Pencen Terbitan Tidak Berpencen
Januari 103,046 24,499 179,180
Februari 103,172 24,534 95,837
Mac
April
Mei
Jun
Julai
Ogos
September
Oktober
November
Disember

Data Terbuka Kerajaan

Data berkaitan JHEV yang terdapat di Portal Data Terbuka Malaysia boleh dilihat di sini.